[Epitesz-barkacs] Denever_agy

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 26., Sze, 02:08:36 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy alkalommal azért mégis szívesen kipróbálnám :-)
> -----------------
> A felfüggesztés pedig azért hasznos, mert a gerincet nyújtja, csökken az
> izomfeszültség, a kilépő ideggyökök nincsenek nyomás alatt – így a
> fájdalom elmúlik. Ez

Nem az igazi a szerkezet.
Van mondjuk egy túlsúlyosabb egyéniség, mint akár te vagy én.
Ha felfüggeszted magad akárcsak ferdén is a lábadnál fogva, a gerinc alsó
része sokkal jobban lesz igénybevéve, mint attól feljebbi részek.

Ami egyenletesen veszi igénybe húzásra, méghozzá beállítható módon a
gerincet, az a súlyfürdő. Vannak helyek, ahol ezeket igénybe lehet venni.
Ennek az a lényege, hogy nyakig vízben van a delikvens, az álla táján alá
van támasztva valami alkalmas szerkezettel, és a lábára van kötve
valamekkora súly, nem nagy.
A vízben lebegés miatt maga a testsúly nem játszik, a gerincet a lábra
kötött súlynak megfelelő erő veszi csak igénybe - feltéve, hogy az emberke
megtanulja ellazítani az összes izmot, ami a gerincénél van, meg a
hasizmokat is.

Ezt elvileg otthon is lehet szerényebb módon utánozni: valami rugalmas
ágyra kell feküdni, ami úgy támasztja alá a testet, hogy nem hajlítja meg
a gerincet. Akár oldaltfekvésben is megoldható. Ezután szintén fej-láb
közti húzás lehetséges vmi csigával....

Egyszerűbb mód, ha az ágy nem sík, hanem hosszában alkalmasan hullámos. Pl
úgy, hogy oldalfekvésben a váll belefexik valami kis érzékelhető
mélyedésbe, valamint a csípő előtt, tehát a deréknál van egy olyan hullám,
ami a csípőt el akarja tolni a válltól elfelé.

Ha ügyesen van az emberhez idomítva a felület alakja, akkor a gerinc
egyenes, és kialakul egy húzó igénybevétel. Mindez anélkül, hogy bármilyen
kényelmetlen szerkezetbe bele kéne mászni, tök szabadon van az ember. Akár
még úgy is meg lehet csinálni, hogy használat közben valamit lehessen
állítani az ágyon, vagy csak alkalomszerűen vegye fel ezt az alakot, aztán
legyen alváshoz megfelelő, de ez már bonyolultabb feladat.

A fejjel lefelé lógatásnak vannak veszélyei bizonyos kor, súly, egészségi
állapot felett. Mintha említettél volna valami korábbi agyvérzést, nos
emiatt én messzemenően elkerülném nemcsak az akár ferdén lefelé lógatást,
de még azt is, hogy gyakran kelljen a földön matatni, onnan felszedni
valamit... minden olyasmit, ami a fejben vértolulást okoz. Na meg azt,
hogy felbosszantsanak, ami miatt a vérnyomás erősen felugorhat. Valamint a
székszorulás miatti erőlködést (ha kell, inkább beöntés, ha már így esett
:-) ), és még van egy halom dolog, pl kezeletlen magasvérnyomás, amit
szintén el kell kerülni. Pl gyors halálhoz vezethet egy bandzsi dzsamping
(fene tudja, hogy kell ezt nem magyaroschan írni).

És hát ez is csak egy eszköz lesz otthon, ami foglalja a helyet, és jó
ritkán lesz használva. Sokan vannak, akik mindenféle sporteszközöket
begyűjtenek, csak épp a dolgok használatához való akarat kevés. Ehelyett
megvan az a tudat, hogy "tettem valamit az egészségemért", közben pedig
lóf...t se tett. :-)