[Epitesz-barkacs] Magikus furesz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 26., Sze, 12:49:54 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Az aprófogú késeimhez újabban fazékkefét használok erre. Ahhoz puha,
> hogy
> igazán kárt csináljon az élében, de a sorjákat áthajtogatja arra az
> oldalra,
> amit már le tudok csiszolni, mert a szőrök megtalálják a fogak közti
> helyet.

Nna akkor egy javaslat, hogy kell az ilyen fazékkorongot élezni:

Be van fogva valahova a fúrógép, abba meg ez a fazékkorong. Fogsz egy
flexet, és nekinyomod olyan irányban a forgó kefének, hogy gondolatban a
flex gyorsítani akarja a forgást.

Ezzel olyanná tehető a kefe, hogy harap, tehát ha a csiszolandó felület
puhább, akkor rendesen hordja el róla az anyagot. Én réz-sinek, dzsuvás
saruk pucolásához használom így, meg ha öreg gép kábeleinek a régi
technológia szerint jól felöntötték cinnel a saruit, ez úgy viszi le róla
rézig, hogy csoda.

Sima kézi drótkefék is így megélezhetők. Csak előre el kell dönteni, hogy
melyik irányban szeretném, hogy hatékony legyen.