[Epitesz-barkacs] Magikus furesz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 26., Sze, 19:07:07 CEST

vajk fekete wrote:
> tudom mire gondolsz. a parkettas szaknevet nem ismerem, annak hosszu
> nyele van meg
> kicsit mas az alakja.
>
> az asztalos temaban maga a femlemez amivel csinaljak a citling,

Ez az! Valami ilyesmi hangzású neve van ennek a szerszámnak is. Ha nem
tanultam volna valaha is a szcintillációról, akkor meg is maradt volna, de
ez kiütötte. :-)

> de lehet ketnyelu meg
> gyalu alaku befogo is hozza. ha gyalu alaku, amiben igy visszafele all a
> "kes", akkor
> az a citlinggyalu..

Na ilyet még nem láttam. Ami persze nem csoda.

> a parkettast nem tudom hogy igy elezik-e, de az asztalos cuccnak van
> csinalva ele!

A parkettás végülis ugyanolyan éles, mint egy gyalukés, csak ahogy áll,
amikor használják, az más.

> reszelnek ra egy meroleges szelet, tehat hogy meglegyen a 2db 90 fok es
> a mondjuk 0.5mm
> szeles sik el, es utanna egy kemeny ruddal gyotornek az elenek az elere
> egy sorjat a
> lapja fele. es vegulis az a sorja vag..

Nincs kizárva, hogy ennél a parkettásnál is hasonlóan járnak el, csak ezt
nem volt módom megnézni. Talán, ha kétszer láttam életemben, akkor is
gyerekkoromban. Utána már inkább géppel történt a csiszolás, leginkább az
én reszortom volt, kölcsönző... aztán lebaszás, mert itt-ott véletlenül
nem toltam a gépet, és jó kis nyomot hagyott. De ez is csak gyerekkoromban
volt.