[Epitesz-barkacs] porszívó

topylista1 at topybear.hu topylista1 at topybear.hu
2009. Aug. 27., Cs, 09:36:13 CEST

> Szerintem ezek nem jegyeznek meg semmilyen objektumot, csak
> véletlenszerűen kószálnak szana meg szét. Ami intelligens bennük az az
> akadálykezelés. Úgy kell kialakítani a környezetét, hogy mindenütt
> boldoguljon.

Gyakorlatilag annyi az elvárás, hogy beférjen széltében és magasságában.
A kószálás többé-kevésbé véletlenszerű. Azért csak többé-kevésbé, mert
kezdéskor kifelé haladó spirálban mozog egészen addig, amíg akadályba nem
ütközik, onnantól bolyong. Aztán van, amikor követve a fal/bútor
körvonalait a széleket takarítja. Aztán megint átvált bolyongásba.

> Azt kevésbé hiszem, hogy általában tudja is, hogy merre jár. Szerintem a
> töltőjét is véletlenszerűen találja meg, hacsaknem valami jelet ad ki
> magából, és úgy.

A töltő infrán ad ki jelet, az alapján talál vissza.

> csinálni neki, de szerintem nem szoktak. Ha szoktak volna, akkor nem
> összevissza kószálna, hanem eléggé módszeresen járná be a területet. Vagy
> már ilyen is van?
>
> hjozsi

Nem érdemes, mert odébbhúzol egy széket és azonnal más a környezet. Ezért
kell egy jó bolyongó algortimus amivel tényleg bejárja a területet.
Itt van egy felvétel a bejárt útról:
<http://index.hu/tech/hardver/2009/05/11/lelepleztek_a_robotporszivo_utjat/>

A virtuális fal egy infrasugárzó, azt ha leteszed mondjuk az egyik
ajtófélfához úgy, hogy a másik ajtófélfára mutasson, akkor nem jön ki a
szobából. Egyébként a lépcsőt érzékeli, így leesni sem tud.
Az új típusok időzíthetők is, szvsz marha kényelmes, hogy elmégy
otthonról, a porszívó megindul napközben és mire hazaérsz, kitakarít.

Hosszú rojtos szőnyegekhez nem ajánlott, szerencsétlen jószág megpróbálja
magába gyömöszölni a rojtot, aztán amikor megakad a torkán, akkor
hibajelzéssel megáll.
Továbbá széthagyott babaruha, apróbb játékok, zokni stb. szintén szorulást
okoznak. :)

Topy