[Epitesz-barkacs] uvegtabla

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 27., Cs, 16:00:13 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Naná! A bevonat éppenhogy csökkenti a visszaverődést (optikai eszköz,
> látható tartomány), hogy a káros csillogások csökkenjenek és a

Én azokra a bevonatokra gondoltam, amiket ablakokon szoktak alkalmazni,
hogy a látható fény jelentős részét visszaverjék. Általában valami
fémgőzölésnek ható dolog, kintről nézve sokkal jobban csillog. Amit meg te
mondasz, az nemtom, hogy működik, de ha tényleg csökkenti a
visszaverődést, akkor az azt jelenti, hogy több jut át, vagy azt, hogy ez
a réteg elnyeli azt, ami visszaverődne?
Ha van olyan, ami az átjutást növeli, azt kéne alkalmazni, ha a hőnyerés a
cél.

> Nem, mert az üveg jó hőszigetelő,

Nemnem! Az üveg elég szar hőszigetelő. Szóval olyan nincs, hogy meleg az
üvegtábla egyik oldala, és ezt nem érzed a másikon.

Az már lehet, hogy maga az üvegek közti légréteg jó hőszigetelő, de akkor
is érezni kéne, hogy a belső üvegtábla felmelegszik. Nem szokott
felmelegedni, pedig közel kW/m2 jön be. Ha elnyelődne 10%, az már érezhető
lenne.