[Epitesz-barkacs] uvegtabla

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 27., Cs, 21:42:55 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Akarok venni infrahőmérőt. Azt fogom csinálni, hogy egyrészt tényleg
> kipróbálom majd érzésre is, de fogom majd a hőmérőt, és a 2 illetve 4
> réteg üveg mögött megmérem egy deszka fölmelegedését. Megmérem majd
> fotós fénymérővel is, amit nem izgat az infravörös, és kiderül, mi
> mennyire melegít (illetve jut át az üvegen - ez sem jó mérés).

Adtál pár ötletet. Ha majd kevesebbet alszom :), megmérem ezt az
üvegáteresztéses dolgot. A fényképezőgép meg tudja mutatni, hogy mondjuk
egy lámpával megvilágított fehér felület mennyivel mutatkozik kevésbé
fényesnek, ha elérakok 1,2,3,4 üveglapot. Van itt bőven hulladék.

És van infra hőmérőm is, tehát a napra kirakott x tárgy felmelegedésének a
változását is valszleg meg tudom mérni. Legjobb lenne talán, ha egy
vaslemezt raknék a napra, aminek a hátuljához lehet hozzáférni, és ott
lehet mérni.

> Na, végre gondolkodtam: az üvegházhatás lényege szerint a távolit
> valóban nem engedi át. De a közelit biztosan, hiszen infrafilmre lehet
> rendes obival fotózni. Kérdés a közbülső tartomány, görbét nem
> találtam.

Nekem arról nincs infóm, hogy az üveg hol nyel. Persze így, hogy "az
üveg", ez biztos hülyeség, mert elég sokféle üveg van. Én csak a felsőbb
tartományokról tájékozódtam a múltkor, amikor UV áteresztő üveget
kerestem. A kvarcüveg képes ha jól emléxem 200um-ig átengedni, a normál
üveg is átereszt 300-320 um táján. A P20 pedig 350-nél a legérzékenyebb,
de biztos a hosszabbakra is reagál, mert én izzóval fotózok.
Viszont a hőmérsékleti sugárzás hullámhossza 20-30 fok között gőzöm sincs,
hogy mekkora. Ez az, amit az üveg biztosan megfog, talán úgy, hogy
visszaveri, és ez volna a lényeg. A nap alsó tartományai is biztos, hogy
nem ehhez a kicsi hőmérséklethez tartozik. Tehát lehet, hogy ott az üveg
már átereszt.