[Epitesz-barkacs] uvegtabla

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Aug. 27., Cs, 18:19:13 CEST

Szervusz HJózsi!

> Úgy is lehet csinálni, hogy meglévő ablakba betámasztasz egy üvegtáblát, így
> rögtön 2-ről 3-ra nő az üvegek száma, és helyből elvégezhető a kísérlet. Még
> úgy is, hogy valaki ül a napon az ablak előtt csukott szemmel, és észre kell

Akarok venni infrahőmérőt. Azt fogom csinálni, hogy egyrészt tényleg
kipróbálom majd érzésre is, de fogom majd a hőmérőt, és a 2 illetve 4
réteg üveg mögött megmérem egy deszka fölmelegedését. Megmérem majd
fotós fénymérővel is, amit nem izgat az infravörös, és kiderül, mi
mennyire melegít (illetve jut át az üvegen - ez sem jó mérés).

> Nem is kell, de ugye az a rész, amit itt nem akarsz elhanyagolni, nem nagyon
> jut át az üvegen. Ami meg átjut, az átjut a 3-on is.

Na, végre gondolkodtam: az üvegházhatás lényege szerint a távolit
valóban nem engedi át. De a közelit biztosan, hiszen infrafilmre lehet
rendes obival fotózni. Kérdés a közbülső tartomány, görbét nem
találtam.

> Ha a keretet magad csinálod, esetleg fogantyúkat is lehet rá szerkeszteni,
> és kivárni azokat az időpontokat, amikor másik, hasonló erős emberke is akad

Ezen még gondolkodom... már a kivitelen.

köszönöm, szia: Balázs