[Epitesz-barkacs] uvegtabla

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 27., Cs, 15:55:45 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Igaz, a te kísérleted pontosabb, de nehezebb megcsinálni (-:

Aszontad, van egy csomó üvegtáblád. Ha süt a nap, nem is olyan nehéz
megcsinálni. Ha mérni kell, az már nehezebb. De itt csak sima hőérzetről
van szó.

Úgy is lehet csinálni, hogy meglévő ablakba betámasztasz egy üvegtáblát,
így rögtön 2-ről 3-ra nő az üvegek száma, és helyből elvégezhető a
kísérlet. Még úgy is, hogy valaki ül a napon az ablak előtt csukott
szemmel, és észre kell vennie, hogy most adarakod a plusz táblát vagy nem.
Csak akkora kell, ami őt lefedi.

> amúgy én nem hanyagolnám el az alábbi ábra jobb farka alatti területet
> sem:
> http://en.wikipedia.org/wiki/File:Solar_Spectrum.png

Nem is kell, de ugye az a rész, amit itt nem akarsz elhanyagolni, nem
nagyon jut át az üvegen. Ami meg átjut, az átjut a 3-on is.

> míg az ember bőre alapvetően világos színű, így elég sok látható fényt
> visszaver.

Elég sokat, de azért a zömét elnyeli. Ez szinte mindenre érvényes.

> Most nem keresek példát, mert ennyire nem érdekel. Az sokkal inkább
> (-: hogy a kérdésben vázoltak mechanikailag mennyire valósíthatók meg
> jól, menyire lenne stabil és mozgatható egy ilyen üvegtábla.

Ha a keretet magad csinálod, esetleg fogantyúkat is lehet rá szerkeszteni,
és kivárni azokat az időpontokat, amikor másik, hasonló erős emberke is
akad a közelben. Kintről láthatóan nem annyira földszintes, hogy kerekeken
gördülő lehessen a szerkezet. :-)