[Epitesz-barkacs] xenon kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 28., P, 09:40:03 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2009.08.28. 07:08:57 +2h-kor írta:

> Érzésem szerint tud, de még a 4300 K színhőmérséklet is elég hideg
> fehér egy lakáshoz.
> Az élettartamáról tudsz valamit?
> Mennyiért adják? Valaha is megtérül?
> Nem lehet, hogy ennyiből teleszórhatod LED-ekkel a szobát?

2 db 100-as égőt gyengébbnek érzek egy "Kevertfényű lámpa HMLI 160W" -nál

biztosan én vagyok egyénileg fényszerető fazon, de a téli fényhiány idején
minden bajom van :-(

az egyik netes leírásban fogalmazott valaki így:
"... a koleszszobában vegetálásra már túl erős volt, munkára/tanulásra meg túl sárga fényű,...."

szóval lehet, hogy 1500 kelvintől 6500 kelvinig több önálló fényforrás kellene
és feladatfüggően kapcsolgatni?

http://milyezitt.blogspot.com

A 930-assal is ez volt a baj, a koleszszobában vegetálásra már túl erős volt, munkára/tanulásra meg túl sárga fényű, mert: a komfortérzet meg a nyugalom viszont átcsaphat álmosságba olyan helyen, ahol dolgozik az ember. Munkahelyekre, konferenciatermekbe, műhelybe, stb. kell a magasabb színhőmérséklet, ami felpörget, növeli a koncetrációt. Ezt már csak fénycsövekkel lehet elérni, én a 9-es szériát ajánlom, törekedjünk a minél jobb színvisszaadásra. A színhőmérsékletet megint nem lehet eltúlozni, 6500 kelvin néha már sok lehet, főleg este, ha nem elég a fényáram. Minél magasabb a színhőmérséklet, annál több fény kell, hogy természetesnek tűnjön. Most ez van a 965-össel is. Csak nappal világíthat, este nyolc-kilenc óra után ki kell kapcsolni, mert kékes a fénye. A koncentrációnövelés viszont megvan, nappal meg kifejezetten jó ülni a fénye alatt.

A Nap felszíni hőmérséklete 5400 kelvin, vagyis 5400 kelvin a színhőmérséklete. A nappali fény átlagos színhőmérséklete (ebbe beletartozik a napsütés, felhős égbolt, reggel, dél, este, stb.) egyes források szerint körülbelül 6500 kelvin

Nemrég viszont a téli fényhiány miatt lecseréltem a 930-ast speciális 965-ösre (Osram Biolux). Hideg nappali fénye van, és egy kis UV A-t is kiereszt. Az előrelépés a 865-öshöz képest nagy, nappal olyan, mintha nem lámpa lenne a plafonon, hanem tetőablak, a színek nagyon jók.

A kompakt fénycsövek általában 827-esek, vagyis kb. nyolcvanvalamennyi az index, és 2700 kelvin a színhőmérséklet, ami pont a hagyományos égőé,