[Epitesz-barkacs] xenon kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 11:42:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> A kompakt fénycsövek általában 827-esek, vagyis kb. nyolcvanvalamennyi
> az index, és
> 2700 kelvin a színhőmérséklet, ami pont a hagyományos égőé,

A múltkor vettem 6000K színhőmérsékletű kompakt lámpát, volt róla szó
asszem. Ráadásul elvileg nem is huszonwattos, hanem 65, mérve persze
kisebbnek adódott. Azért egész erős így is. Használom, és tényleg jobban
látok nála melóilag, mint izzóval.

Sőt, érdekes tapasztalat: el kell képzelni egy L alakú teret, aminek az
egyik végében világít ez a lámpa, a másik végén meg kintről bevilágít egy
ajtón a borult ég fénye. Az a meghökkentő, hogy ezek kb pariban vannak
színhőmérsékletben, össze lehet vetni az L két szárának a találkozásánál.
Talán a lámpa hangyányit magasabb színhőmérsékletű, de tényleg csak
hangyányit.