[Epitesz-barkacs] xenon kerdes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 28., P, 10:57:13 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.08.27. 21:57:57 +2h-kor írta:

> Tud, de meztelenül nem egészséges. Baromi szar belenézni.
> Pár éve csináltam ilyen lámpákat tesztelő berendezéseket, amikbe egyenként
> 50 db ilyen lámpát lehetett berakni. Brutál a fénye, ha belenéz az ember,

igazából nem is néznék bele, mint ahogy a napba sem

azt szeretné a szemem, hogy mintha napsutés világítaná meg az asztalt,

a 160Wattos HMLI  is  akkor elég, ha csak 15 - 25 centire van a rajzpapírtól  :-(

szóval egy esetleges xenon kapna parabolatükröt, azt a  plafonig felhúznám,
de ha kell, az asztalig lehúzhatóvá tenném

> A ballaszt (így hívják az előtétet), induláskor marha nagy áramot vesz
> fel, akár 16A-t is, később jön lejjebb 3-4A-re, amikor bemelegedett a
>
> Szerintem olyan ballaszt nem is készült még sehol, ami nem 12 vagy 24V-os
> aksiról táplálkozna, hanem hálózatról, max barkács célból valaki
> csinálhatott.

egy PC táppal  vagy  az  UPS akksijáról eltáplálnám, az UPS elektronikája meg
figyeli az akksit, és feltölti, ha kell