[Epitesz-barkacs] xenon kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 11:53:05 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> azt szeretné a szemem, hogy mintha napsutés világítaná meg az asztalt,

Biztos, hogy ezt szeretnéd? Én már sokat dolgoztam napon olyasmit, hogy
papírt is nézni kellett, nagyon kellemetlen.

> egy PC táppal  vagy  az  UPS akksijáról eltáplálnám, az UPS
> elektronikája meg
> figyeli az akksit, és feltölti, ha kell

Végülis természetesen megoldható, de én előtte számolgatnék. Lehet, hogy
az árából kijön egy mackós egyéb fényforrás évekig tartó energiaköltséggel
együtt, pl egy halogén vonalizzó, vagy egy rakás led úgy összeválogatva,
hogy az a színhőmérséklet jöjjön ki, ami a legszimpatikusabb. Vagy a
legkézenfekvőbb néhány kompakt lámpa, eltérő színhőmérsékletekkel, ezek
egy búra alá pakolva. Esetleg 2-3 fénycső hasonló elvekkel, és nem
hálózatról táplálva (villog).

Én pl arra jutottam, hogy nekem jobb, ha nem pontszerű a fényforrás, hanem
alaposan kiterjedt. Nincs kontúros árnyék, nem csillog pl a nyák felülete.