[Epitesz-barkacs] xenon kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 11:28:07 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Érzésem szerint tud, de még a 4300 K színhőmérséklet is elég hideg
> fehér egy lakáshoz.

A benne lévő anyagok összetételével sokféle színhőmérsékletet, több
vonalat a színképben ki tudnak keverni. Az autóknál valamiért ez a jó
fehér, a japánoknál meg kifejezetten kékes a divat.

> Az élettartamáról tudsz valamit?

Állítólag (a tungsramban mondták) az autót kiszolgálja egy ilyen. Minden
darabot jó sokáig égetnek, és közben gyűjtögetik a paramétereiket.

> Nem lehet, hogy ennyiből teleszórhatod LED-ekkel a szobát?

Szerintem igen, teleszórhatná. Amikor még volt infóm, egy ilyen 35W-os
valami huszonezerbe került, és hozzá a ballaszt is valami tizenbe -
tipusfüggően.

És ekkor még csak 12V-ról (13,5) megy a táplálás. Még kéne neki(k) egy
230AC-->12VDC átalakító is.