[Epitesz-barkacs] EU, minek is?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 12:00:24 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ezzel részben lehet csak egyetérteni, mert az is elég ferde világlátást
> mutat, ahol a szigetelésnek az éhenhalás az alternatívája, gerjesztve
> ezt energiaárakkal. Szerintem legyen annyi az energia ára, ami megéri az
> energiatermelőnek, ne több. Ráfordítások+nyereség. Kár az embert a
> zsebénél fogva fegyelmezni. Visszaüt a dolog. Durván.

Persze, ez teljesen igaz, én is így gondolom. Nem is kéne senkit sehogyse
fegyelmezni, csak éppen nem kéne támogatni szociális okból semmiféle
energiát, mert az üt vissza olyan hülyén, hogy az embereknek semmi érdekük
arra, hogy a hatásfokkal vagy takarékossággal foglalkozzanak.

Globálisan pedig majd előbb-utóbb rákényszerülnek az államok, hogy az
energia árában ne csak ilyen simán a "ráfordítások+nyereség" együttest
vegyék figyelembe, hanem pl azt, hogy ez összességében milyen egyéb
környezeti ráfordításokat von maga után. Pl ha költeni kell majd a CO2
megkötésére, azt is, vagy hogy a növekvő CO2 miatti általános felmelegedés
akkora hurrikánokat vált ki, amik az eddigieknél hatékonyabban pusztítanak
el városokat, és ezek helyreállítása gigászi többletpénzbe kerül, ezt is
beleveszik, akkor már erősen gondolkodóba fog esni a felhasználó, hogy
mennyire lazán pazarol. (És akkor még nem is említettem más, szintén elég
mackós hatásokat.)

Szóval semmi fegyelmezés, csak a költségek ráhárítása azokra, akik
okozzák, nem pedig simán költségvetésből majdcsak kijön elven megoldani.
Persze ez marhára nem regionális kérdés, ahogy az energia sem, meg a CO2
sem.