[Epitesz-barkacs] EU, minek is?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Aug. 28., P, 11:32:30 CEST

jhidvegi írta:
> Az kétségtelen, hogy mindenkinek önös érdeke is lehet, hogy ugyanazt a
> hatást kisebb ráfordításokkal érje el, bármilyen terület is legyen az. A
> betiltás helyett más motiváló erő is létezik. Pl ha az áram bármiért is
> egyre drágább lesz, magad is meggondolod, hogy mivel világítasz, meg
> hogy mennyit. Ha meg a többi energiaféle is egyre drágább lesz, az
> emberek meggondolják, mivel fűtenek, milyen melegre, és hogy
> hőszigetelnek....Nem kellenek ide durva szankciók.

Ezzel részben lehet csak egyetérteni, mert az is elég ferde világlátást
mutat, ahol a szigetelésnek az éhenhalás az alternatívája, gerjesztve
ezt energiaárakkal. Szerintem legyen annyi az energia ára, ami megéri az
energiatermelőnek, ne több. Ráfordítások+nyereség. Kár az embert a
zsebénél fogva fegyelmezni. Visszaüt a dolog. Durván.