[Epitesz-barkacs] 640V / x mA

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
2009. Aug. 28., P, 20:07:15 CEST

ezt nem ertem

egyprimer tekercs uzemszeruen a halozatrol kap delejt.
ezt siman egyeniranyitva a csucs csak gyok2 szorzoval cca 300V-ra jon ki
csucsban..
ennel a duplajat csak akkor, ha a kozepcsapolt primert vege es kozep
kozott kotod a halozatra es autotrafokent muxik..  es ezt egyeniranyitod
egy graezt-zel.. de tartok tole, a tekercseles (derot vastagsaga) azert
az effele alkalmazast behatarolja.

a 18W cso 220 V ra nincs 0,1 A haromszoros fesznel meg a harmada aram
220V 1Kohm -> 0.22 A -> cca 40W  az mar füt rendesen
600V 30Kohm -> 20mA -> cca 12W az se pici ellenallasban

de miert is ez a megoldas?