[Epitesz-barkacs] 640V / x mA

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 28., P, 21:59:48 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> ezt nem ertem
>
> egyprimer tekercs uzemszeruen a halozatrol kap delejt.
> ezt siman egyeniranyitva a csucs csak gyok2 szorzoval cca 300V-ra jon ki
> csucsban..

Ez nem így van, pontosabban nemtom, hogy van, de lehet ennek a jó dupláját
is előállítani így:
Van a hálózati nulla, arra megy két kondi.
Aztán van a fázis, egy dióda kadódjával az egyik kondira, ez feltöltődik
+325V-ra terheletlenül, a másik meg anódjával a másik kondira, itt
lesz -325V terheletlenül, a kettő között meg ugye 650V.

Na persze azt nem tudom, hogy ezt használnák-e, szerintem a pc tápjában
teljes graetz van (asszem ez a te területed inkább, jobban tudod), ami nem
a fenti kapcsolás, tehát ott tényleg csak 300-325V közötti lesz a fesz.

Amiért nemtom, hogy ezt hogy lehetne a fénycsőre juttatni, az az, hogy a
fénycső AC-t igényel. Esetleg az inverter trafóról le lehet lopni valami
sok kHz-es négyszöget... Na de ha ez ellenállással valósul meg, mint
előtéttel, az elég vacak dolog lenne, ahogy írod is. Inkább az egésznek a
kihagyásával lehet venni elektronikus fénycső előtétet (már volt itt szó
róla), az villogásmentesen megoldja a problémát nem barkács módon, és
relatíve jó energetikai paraméterekkel.