[Epitesz-barkacs] feszultsegesesbol szamolnek

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Aug. 29., Szo, 20:19:29 CEST

Sziasztok!

Gyerekek, ne izéljetek már! Másfél méter, a réz ellenállása
17,5mOhm*m/mm2. Ha 1-es a vezeték, akkor
1,5*17,5mOhm=26.25mOhm. Akkuról megtáplálsz egy legalább
50W-os izzót, megméred az áramát és a feszültségesést (100mV
körüli) és kiszámolható:
100mV/4A=25mOhm
Én azonban vennék pl. 5-öt (ugyis mindig kell valahova),
összedugaszolnám, és a fél Volt-ot már pontosabban mérhetem,
ráadásul a rendszert mérem, dugvillástól, aljzatostól. Persze
a feszültségesést nem az akkumulátor sarun és az izzón kell
mérni, hanem a villásdugón és az elosztó nem terhelt likában.

Üdv
pi