[Epitesz-barkacs] feszultsegesesbol szamolnek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 29., Szo, 22:12:17 CEST

Mágus Bérprogram Demo  <magus.demo at dpg.hu> 2009.08.29. 21:56:59 +2h-kor írta:

> Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2009.08.29. 20:19:29 +2h-kor

> a villanyórától 4kvadrátos rézdrót van betéve, és egy 3000Wattos
> (a villanybojleremben ekkora van) fűtőtestet a bekapcsoláskor-
> kikapcsoláskor mégis észrevehetően megrántja annyira
> a hálózatot, hogy a villanykörte a bekapcsoláskor érdemileg
> halványabb lesz
>
> ha a villanyórától kiépített 4kvadrátosnak ezt illene kibírni,
> akkor már az óra előtti méretlen szakaszon van nagy
> feszültségesés :-(

A muszaki ellenor válaszol III. - Az EPH hálózatok telepítésének néhány vetülete
Cimu cikkhez.

Idézet a cikkbol:

"A rögzítetten szerelt vezetékekben védovezeto céljára PEN-vezetot (az üzemi áramokat is vezeto nullavezetot) is szabad alkalmazni, ha teljesíti a következo feltételek mindegyikét: a földelt vezeto a rendszer nullavezetoje, illetve a vezeto anyaga réz vagy alumínium, névleges keresztmetszete legalább 10 mm2 , régi lakóépületek fogyasztásméro elotti vezetékein - ezek felújításáig - legalább 6 mm2 "

A jelenleg érvényes szabvány, az MSZ 2364-540: 1995 546.2.1. szakasz szerint ha a PEN-vezeto anyaga réz akkor 10 mm2, ha alumínium akkor 16 mm2 kell legyen.

lehet, hogy a régi, óra előtti, méretlen alumínium okozhatja?