[Epitesz-barkacs] feszultsegesesbol szamolnek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 29., Szo, 21:56:59 CEST

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2009.08.29. 20:19:29 +2h-kor írta:

> Gyerekek, ne izéljetek már! Másfél méter, a réz ellenállása
> 17,5mOhm*m/mm2. Ha 1-es a vezeték, akkor
> 1,5*17,5mOhm=26.25mOhm. Akkuról megtáplálsz egy legalább
> 50W-os izzót, megméred az áramát és a feszültségesést (100mV
> körüli) és kiszámolható:
> 100mV/4A=25mOhm
> Én azonban vennék pl. 5-öt (ugyis mindig kell valahova),
> összedugaszolnám, és a fél Volt-ot már pontosabban mérhetem,
> ráadásul a rendszert mérem, dugvillástól, aljzatostól. Persze
> a feszültségesést nem az akkumulátor sarun és az izzón kell
> [...]

a villanyórától 4kvadrátos rézdrót van betéve, és egy 3000Wattos
(a villanybojleremben ekkora van) fűtőtestet a bekapcsoláskor-
kikapcsoláskor mégis észrevehetően megrántja annyira
a hálózatot, hogy a villanykörte a bekapcsoláskor érdemileg
halványabb lesz

ha a villanyórától kiépített 4kvadrátosnak ezt illene kibírni,
akkor már az óra előtti méretlen szakaszon van nagy
feszültségesés :-(