[Epitesz-barkacs] DAFX-162 k 6*2P+F

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Aug. 30., V, 19:40:21 CEST

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2009.08.30. 18:45:35 +2h-kor írta:

> de hát nálad max 1*25A van, akkor miért akarsz 30 A körüli áramot kivenni
> abból a szerencsétlen 6-os elosztóból, hogy 4 vagy 6 mm2 drótot kelljen
> használni ?

távlati álmaimban szerepel 3 fázis beköttetése, amiből legalább 1 fázisban
25A, de inkább 32A lenne

> különben is hamarabb elégnek benne az átkötő vezetékek, mint a csatlakozó
> drót, sőt a drót végén a dugvilla is csak max 16A bír, legalábbis én még nem
> találkoztam ettől nagyobbal.
>
> és mibe dugod be ezt az elosztót, a fali konnektorba ?
> ami szintén nem bír talán még 10A se ....
> de ha még tudna is 16-ot akkor is a csúszó dugvillás kontakt fog átmelegedni
> néhány óra alatt és ott ég szét a cucc azt el van intézve a dolog.

régen a 6A-es órától utána a 10, majd 16, ma 25A óra miatt a régi vezetéket
(ősrégi :-( ) miatt most már olyan drótot kellene falba tennem, hogy
ne a falban levő vezetékek jelentsenek gondot

jelenleg már 4mm2-es rézdrót a fővezeték, de elgondolkodtat, hogy a főépület
utolsó konnektorától még további 30méternyit kellene a telek végéig úgy, hogy
hegeszteni, flexelni, vagy bármi terhelést elbírnia

> nekem 4mm2 -es réz dróton lóg 4db hőtárolós kályha.

> a mért oldalon belefér?
>
> szedd szét és nézd meg :)

no, nem örülne neki a villanykommandó :-)

> be-ki menet ugyan akkora.
> nálam a 3F-be 6-os alu drót van benne.
> de egy 6-os rézdróton többet tudsz kivenni mint 32A, így akkor minek is a
> 10-es drót ?

jelenleg az óra előtt 4mm2-es 50éves vászonszigetelésű rézdrót van
a tetőig, onnan 6-os alu van az oszlopig (kb 40 éves)

ha most lenne 3fázira bővítés, az óráig úgyis vastag drótnak kellene jönnie az oszloptól