[Epitesz-barkacs] utcai biztosíték

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 31., H, 13:18:23 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az engem ellátó fázison ebből a 160A-ből 25-öt használhatok, a szomszéd
> meg pl.
> 16Amperes autómatájával 16-ot, és akkor akár 8-10 házban ki is merül a
> 160A fázisonként

Sosem fogjátok egyidejűleg kivenni azt az áramot.
Az vezetékvédelmi bizti. Arra van, hogy ha bármelyikőtöknél az óra előtt
történik valami, akkor legyen, ami kiolvadjon. Tehát azokat a vezetékeket
védi, amik innen mennek tovább.

A te biztid már a te belső vezetékeideg és fogyasztóidat védi, és hát
persze korlátozza az általad kivehető teljesítményt.

Ma már ritkábban használnak ilyen mókát. Nálunk pl megszűnt. Korábban
voltak ún. szakaszbiztik, és tényleg volt, hogy esőben-fagyban ki kellett
jönniük éjszaka, és kicserélni az oszlopon. Ma már inkább a trafónál
vannak ezek a biztik jól hozzáférhetően (számukra), és a bekötést
csinálják sokkal nagyobb teherbírású kanócból. Nálam pl asszem 25-ös vagy
16-os alu jön be. Ha ennek a végén van zárlat, az képes kiverni a trafónál
lévő akár 400 vagy 630A-es biztit is.

Na meg a szelektivitás is sokkal jobb. Az oszlopbiztik, amik mögött
relatíve kevés fogyasztó volt, ha épp eléggé ki voltak terhelve, egy sima
zárlatnál, ami a fogyasztók vmelyikénél történt, könnyen szintén
megadhatták magukat. Szóval nem sima túlterheléstől olvadtak azok ki
szerintem.