[Epitesz-barkacs] Ruszki repulok vagy akarmi, giroszkopot hogyan epitsunk?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Aug. 31., H, 21:58:55 CEST

Szabo Endre wrote:
> Hümm. adtatok jó sok ötletet:-)
> Asszem megpróbálok egy vinyó motorra több vinyó tányért ragasztani, az
> nem
> lenne megoldás?

Van egy sanda gyanúm: minden barkács megoldás vége az lesz, hogy úgy fog
rázni a cucc, hogy elfogadhatatlan lesz az egész.

Ha tudnál kiegyensúlyozott, forgó tömeget kreálni, akkor egy kis
sarokcsiszoló motorja lehetne a hajtására felhasználható direktben. Ez
valami 40ezer körül forog minimum. Persze lehetne valami kisebb motort is
találni biztos, mert ha jó kicsire sikerül a veszteség, akkor csak a
felpörgetésre kell igazán a delej. Ja igen, valszleg vákuumban kéne
forognia a tömegnek.

Lendkerekes témában nemtommár hol, de volt egy egész jó cikk, ami azt
feszegette, hogy milyen alakú kell legyen a lendkerék, hogy a legtöbb
energia beleférjen. Nyilván ezt lehetett a leggyorsabban forgatni is
anélkül, hogy szétrepüljön.

Nekem továbbra is nagyon erős a gyanúm, hogy ez nem fog igazán menni
barkács módszerrel. A helikoptereken az említett külső kamera teljes
egészében stabilizálva van. Viszont el tudok olyan kamerákat képzelni,
ahol csak a lényeges részt stabilizálják icipici giroszkóppal, nem az
egész szerkezetet. De méginkább el tudom képzelni, hogy elektronikusan meg
van oldva már a dolog.