[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 1., K, 09:04:03 CET

Acs Gabor wrote:

> Nem akarom túl kicsire venni a hiszterézist, nehogy kis légmozgásokra is

Mondtam volna ilyet, hogy túl kicsire kell venni? Csak kisebbre!

Azért írtam az 555-ös példát, mert azt akartam érzékeltetni, hogy az egész
ház, a kazán tulajdonsága, hogy a hőmérséklet-lengés csakis a be- és
kikapcsolási időktől, tehát végüis a periódusidőtől függ.

Ha aszondod, hogy a kazán már rosszul tűri, vagy rossz hatásfokkal
reagálja le, ha túl rövid időre van bekapcsolva pl, akkor ez lehet egy
korlát. De észre kell venni, hogy ezen a tényen semmiféle csilivili
szabályozás, program nem képes segíteni, ha az is csak a kazánt tudja
ki-bekapcsolgatni.

Szóval most is tartom, hogy ha van módod jelenleg beavatkozni a
hiszterézisbe, akkor tedd meg úgy, hogy közben nézed, mennyire megy le a
kazán bekapcs ideje.

Különben most, hogy nincs kint hideg, a rosszabb hatásfok se gond annyira,
mert eleve jó alacsony átlagteljesítményen jár a kazán. Mondjuk 2kW. Ha
bejön +5% hatásfokromlás, akkor 100W-ot veszítesz, zakson. Ha majd 8kW-tal
jár, vagy még többel (átlagban), az fog úgyis sokba kerülni.

És még lehet, hogy nem is veszítesz vele, mert megszűnik a túl nagy lengés
miatti túlfűtés, hiszen fázni nem akartok, ezért úgy állítod be, hogy a
min hőmérséklet nehogy túl kicsi legyen. Ha a lengés lecsökken, akkor
lejjebb állíthatod, tehát lehet, hogy a hatásfok kicsit rosszabb lesz, de
mégse fog többet fogyasztani a kazán, de nem is ez a lényeg, hanem hogy
sokkal jobban fogjátok magatokat érezni.