[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 1., K, 09:10:54 CET

Acs Gabor wrote:

> A másik téma az én saját termosztátom, amiben ez a jó kis érzékelő chip
> van, amiről írtam. ehhez én készítettem a szoftot, így én is kaphatom be
> saját magamnak, ha nem tud eléggé sokat :)

Ha ezt az egészet te csináltad, amiben benne van a fűtést is tartalmazó
hőfokérzékelő, akkor le a kalappal! Még megbízást is kaphatsz innen-onnan,
hogy ilyet csinálj. :-)

De most felmerült bennem (pontosabban ébredés előtt) egy vad ötlet.

Írtátok ketten is, hogy a kazán min teljesítménye túl nagy, tehát nem
lehet lángmodulációval megoldani a folyamatos szabályozást ősszel meg
tavasszal.

Erre lenne jó módi egy, a kazán mellett a vízrendszerre dolgozó,
inverteres levegő-víz hőszivattyú (klíma megbütykölve). Az ugyanis pont a
párszáz watt-5kW tartományban (kb) tudna pont ilyenkor, amikor kint meleg
van, baromi jó COP-pal dolgozni, talán az 5-öt is elérné, ami már mélyen a
kazán legjobb hatásfokához tartozó energiaárat jelent nappali áramból is.

Tudom, kiadás, meg mifene, de - ki kéne számolni - talán elég gyorsan
megtérülne, és a folyamatos, nem ki-bekapcsolgatós szabályozás miatt végig
tök jó közérzetet biztosítana.