[Epitesz-barkacs] forrasz-tuning?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 1., K, 13:28:44 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> itt van pl az a LEDlámpa nyák, amit kiköszörültem a hideg-
> tükrös foglalatból
>
> ezt pl. nem tudom forrasztani, ehhez már "hideg", amivel
> a kitiltott ólmos ónt simán tudtam olvasztani

Az, hogy a pillanatpáka milyen meleg vagy hideg, teljesen tőled függ. Ha
rövidebb drótot rax bele, melegebb lesz. :-) Olyan melegre is lehet
csinálni, hogy fel is izzon.

A nyákot meg forrasszad hagyományos, ólmossal.

> egy ilyenhez hasonló, de 12V18Wattos pákám van
> http://www.flexiobt.hu/grafika/kepek/1345t.jpg
>
> ha erre a pákára 14Voltot vagy 16Voltot adok a 12V helyett,
> akkor mennyire hamar pusztulna el a páka?

Szerintem 13-14V-tól még nem lenne baja, viszont 14-nél a teljesítménye
(14/12)^2=1,36-szorosára nőne. A 16 már biztos nem használ neki.

Nem tudom, ez mekkora teljesítményű, de ha megvan 20W, akkor azzal kell
tudni forrasztani.

Javaslat: ha ez nem hőfokszabályozós páka, jelentősen növelheted a hőfokot
fesznövelés nélkül is, ha becsomagolod a fűtőtest részt kevés alufóliába.
Ez meggátolja, hogy onnan sok hő elmenjen, a fix hőteljesítmény kénytelen
nagyobb arányban a hegy felé áramolni. Aztán az ujjadat is kevésbé fogod
megégetni.