[Epitesz-barkacs] Fw: JLT hoelem (volt weller termisztor)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 3., Cs, 08:49:06 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a 7-esek 370celsius
> a 6-os  310
> az 5-ös  270
> a 8-as 425-ös
> a 9-es 480celsiusos

Köszi, ennek sosem néztem utána. :)

> akkor ezek szerint az wellermentes forrasztópákám 18Wattos
> fűtőbetétje a weller 5-ösét sem éri el, szóval ez lehet az
> én gondom titkának a nyitja :-(
>
> ( a welleresek is 35W, de inkább 50Watt felettiek, az én
> 18Wattosom ehhez kevés lenne )

Gyerekkoromban volt egy igen gagyi 20W-os pákám. Sőt, még csináltam is
pákát. :) annak jó marha vastag hegye volt, mert úgy épült fel, hogy maga
a pákahegy egy rézcső volt, ami tömörben folytatódott, ott ferdén le volt
lapolva, az volt a forrasztó felület. A csőben volt a fűtőtest. Nagyon
forró tudott lenni a maga 20W-jával.

A weller se több ám, csak amikor kell. Kattog az rendesen, ha nem
forrasztok vele, átlagban talán a 10-et sem éri el. szóval a lejövő hőt
lehet korlátozni, és nőni fog rendesen a hőmérséklet. Még túlzásba is
lehet vinni, szóval kőzetgyapotba ne tekerd bele, mert még szétég a
fűtőtest. :-)