[Epitesz-barkacs] Fw: felterkepezve Re: Szetszedtem (LED)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 3., Cs, 09:59:48 CET

cst wrote:

> a lomtárban van 4,2mikroF kondi (ez egy hagyományos fénycső
> fázisjavító kondija) és a graetz 600V 1,5A-es diódából
>
> a dióda egyenáramú oldala mekkora terhet bírna el?

3A-t.

> rákötnék egy elkot hullámsimítónak, ez terheletlenül
> a diódákkal  162Voltra töltődne?

Ha a hálózatra kötöd, akkor 325V-ra.

> ha terhelve indítanám, és a graetz egyenáramú oldalán
> egy 400mA-es terhe lenne, akkor mekkora feszültség lenne az elkon?

Ha terhelve indítod, kb ugyanolyan, mintha üresben. Mázli kell hozzá, hogy
ne dögöljön meg valami, mert az üres kondit fel kell tölteni
pillanatszerűen.

Amúgy a terhelésen a fesz még mindig bőven 200V fölött lenne. Ha le tudna
jönni a fesznulláig a két hullám között, akkor lenne a fesz középértéke
230V-nál kb 207V (2/pi*gyök2*230). De a kondi miatt a fesz nem megy le
nulláig, tehát több lesz.

> és ha csak 200mA-el terhelem? vagy 700mA-rel?

Megmérni könnyebb, mint kiintegrálni. :-)