[Epitesz-barkacs] Penész

Toth Gabor toth-g73 at freemail.hu
2009. Dec. 3., Cs, 13:49:05 CET

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a sok választ, de csak most tudok reagálni.

Azóta egy kicsit jobban megnéztem, a tegnapi levelem az első sokk után
született.

Sajnos a hátfal a falon fekszik. (jelenleg).
Ha mindent szétszedek, akkor mondjuk már nem ügy levágni a lapokból 3-4
cm-t, hogy legyen rés, kérdés, hogy kell-e egyáltalán?
(Ahhoz, hogy fűtést vigyek mögé, monduk mindenképpen kéne légrés, csak
úgy lenne értelme.)
Ami eszembe jutott, hogy egyáltalán nem teszek hátfalat, így könnyebb
tisztán tartani, és mögé úgysem esik semmi, mivel úgyis a falon van.
Egyébként közben olvastam a http://www.peneszmentesites.hu/ oldalt és
hajlok rá, hogy az ott prefelált rendszert építem/építtetem ki, mert más
helyeken is van penész (szintén hidegpontokon) , de ott kezelhető, mert
nem kell komplett bútorrengeteget szétszerelnem. De a probléma adott,
ugyanis (már az előző levélben is írtam, hogy nem értem, miért csak 3 év
után jött ez elő) mivel tavaly született egy kislányunk, jelentősen
megnőtt a párakibocsájtás a lakásban (mosás, mosogatás, plusz főzés,
stb.), tehát nekem inkább ezt kéne orvosolnom. Egy dolog miatt hajlok
erre nehezebben, és ez az ára :-( A fűtést anyagáron megoldanám.
A másik javaslatotok a PC venti volt. Ehhez is kéne légrés, plusz egy
trafó is, de itt biztosan ki kéne vágnom a pultot a szellőzéshez, és ezt
azért nem szeretném, mivel pont itt van a mosogató is, így nem csak pára
formájában jutna mögé a víz.

Szóval az alábbiak közül szerintetek melyik a legjobb:
1, Bútorhátfal le és valamilyen módon a páratartalom csökkentése
2, http://www.peneszmentesites.hu/ (párataralomra nyíló szellőzők, plusz
esetleg ventillátorok) Tényleg, valakinek van velük tapasztalata?
3, Légrés és fűtés a bútor mögé (mondjuk felső szellőzés nélkül)

Tényleg, valaki kérdezte; a bútor lábakon áll, csak van előtte takarás.

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam.

Köszi, Gábor