[Epitesz-barkacs] Penész

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 3., Cs, 16:24:46 CET

Toth Gabor wrote:

> Ami eszembe jutott, hogy egyáltalán nem teszek hátfalat, így könnyebb
> tisztán tartani, és mögé úgysem esik semmi, mivel úgyis a falon van.

Én ezt tartanám egy elfogadható megoldásnak.
Aztán szét kéne nézni a fal túloldalán. Nagyon cikis lenne odaragasztani
valami plusz szigetelést, esetleg valami formára agyusztálni a széleit,
hogy mintának hasson?

> ugyanis (már az előző levélben is írtam, hogy nem értem, miért csak 3 év
> után jött ez elő) mivel tavaly született egy kislányunk, jelentősen
> megnőtt a párakibocsájtás a lakásban (mosás, mosogatás, plusz főzés,

Ezen is lehetne valahogy biztos segíteni. Pl valami szellőztetős,
hőcserélős mókával, ami kiviszi a párát, de előmelegítí a bejövő levegőt.

Vajk segítségével itt van egy frankó kis páratartalom-mérős hőmérő, szép
nagy meglepetések érhetik az emberfiát, ha egy ilyet felszerel. Itt jó
száraznak tűnt mindig a levegő, ezért engem is meglepett, hogy felment a
normál páratartalom 62%-ra is. Mostanában bevezettem a hosszabb
szellőztetést, azalatt hidegebb van, pont jó a gyalogláshoz, most már
'csak' 58%, de fog ez még lejjebb is menni.

> Szóval az alábbiak közül szerintetek melyik a legjobb:
> 1, Bútorhátfal le és valamilyen módon a páratartalom csökkentése
> 2, http://www.peneszmentesites.hu/ (párataralomra nyíló szellőzők, plusz
> esetleg ventillátorok) Tényleg, valakinek van velük tapasztalata?
> 3, Légrés és fűtés a bútor mögé (mondjuk felső szellőzés nélkül)

Ha korábban nem volt gond, akkor én az elsőt választanám, plusz azt, amit
írtam, a plusz szigetelés kintre.