[Epitesz-barkacs] 9cm2 trafo keresztmetszet

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Dec. 4., P, 12:11:21 CET

> :-)) Azért nemegészen. Kicsi trafóknál az is megeshet, hogy jól bírja
> a gyűrődést, csak éppen már lekonyult a fesze a töredékére. Van,
> amelyik akár a zárlatot is jól bírja, de ugye ott szinte
> használhatatlan. Ez azért van, mert minél kisebb a trafó, a dropja
> annál inkább ohmos, ugyanakkor minél kisebb, annál nagyobb a fajlagos
> felülete. Ha pl valaki képes lenne egy kockacukor méretű hálózati
> trafót elkövetni, az tutira bírná a zárlatot.

Annak idején nekem is valami négyzetcentis ökölszabály volt a fejemben, de
nem értettem a miértjét és igazából a trafó működését sem, mert valami olyat
kérdeztem, hogy hány wattot bír el egy X vasmag :-) Még jó, hogy nem
vizsgáztam belőle ...  Azóta értem, hogy a vas méretéből jön a max
volt/menet és a drótból a melegedés meg az ellenállás és főleg, hogy a
teljesítmény nem "megy át a vason". A szórt induktivitások még nem nagyon
játszanak azoknál a trafóknál, amikkel én találkozom :-)

Palasik Sándor