[Epitesz-barkacs] Fw: vakuum zacskoban?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 8., K, 09:13:29 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Szerencsére nem csak az főzhet, aki fel tudja mondani a fizikáját :-)

Na ezt jól megkaptam.
A gondolat nem rossz! Lehet, hogy azért nem olyan nagyon van a mai
ifjúságban a fizika topon, mert felmondják, azaz magnószerűen felveszi az
agyuk az "anyagot", és vissza tudják mondani, ami megmarad belőle.
Különben: én nemigen tudok főzni, sose voltam rákattanva, szükségem se
volt rá.

> A másik a sous vide, nincs rá magyar kifejezés.

Én csak rádióban hallottam, de biztos nem ez volt a kifejezés. Akkor
beugrott volna.

> Épp a kettő közötti fizikai különbségeken törtem a fejem.
> Konfitáláskor zsírral öntöd le, ezzel tartod távol az oxigént.
> A sous vide során bevákuumozod egy zacsiba és ezzal tartod távol az
> oxigént.
> Mindkettőt lassan, egyformán alacsony hőfokon készíted el.

Én egy neves szakáccsal készült riportban hallottam (annyira nem neves,
hogy meg is jegyezzem a nevét, de hát egyetlen egy főszakácsnak tudom csak
a nevét :-) ), szóval ő mondta el ezt az egészet, és a másikhoz lényegesen
alacsonyabb hőfok tartozik.