[Epitesz-barkacs] amperoszto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 8., K, 20:48:59 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha egy 600V1,5A -es dióda elé ilyen drótból egy 20cm-es darabbal
> viszek áramot, akkor 4 ilyen dróttal 4 diódát párhuzamosan
> köthetek, hogy a diódák egyforma terhet kapjanak?
> RU20A dióda 600V 1,5A  4Ft/db
> van, hogy valamihez kellene egy a 20A-es, amiért el kellene
> a bolthoz menni, és ha kiderül, hogy mégsem kellene
> akkor potyára vettem meg, és a gutaütés kerülgetne
>
> az 1,5A-ből meg vettem 50db-ot 200Ft-ért, és azzal ezt-azt
> megoldok, ha meg szét kell szedni, el tudom használni
> más funkcióhoz

Igen, a dolog működhet. Ha megcsinálod a párhuzamosan kötéseket, és valami
aksiból megnyomatod a kb 13 db diódát a 20A-rel, akkor biztosan kibukik,
ha nem jó. (A sokkal kevesebb dióda arányosan kevesebb árammal nem
ugyanazt az eredményt adja, tehát, ha 2 dióda jól viselkedik 3A-en, az nem
mérvadó, ugyanis nem tud megfutni igazán.)

Én azt tapasztaltam (mert más okból máshogy én is járattam már normál
gyorsdiódákat párhuzamosan), hogy az egyenáram nem olyan vészes a
hőmegfutás szempontjából. Ha nagyobb frekin kell kapcsolgatniuk, az már
gázosabb. Úgy már észleltem hőmegfutást, de itt 20kHz volt, és bejött a
tárolt töltés problémája.

Szóval nincs kizárva, hogy ha simán párhuzamosan kötöd a diófákat, akkor
is jó lesz hálózati frekin.