[Epitesz-barkacs] Pára...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 11., P, 12:23:10 CET

Hofferek Attila wrote:

> A páraforrást tavasszal tudom kiiktatni, a családot ledobom balcsira,
> aztán szétkapom a vízrendszert meg a fűtést, teszek fel kombicirkót,
> stb, amit már mondtam. Ekkor ki fog kerülni a fürdőből a bojler, ami
> 120-as ariston, nem 80-as, ahogy tegnap hazudtam én aztat.

Ez jó, de biztosra veszem, hogy nem ez a fő páraforrás, hacsaknem még
sokkal több melegvizet használtok el, mint amit saccoltam.

Mindenképpen a napi egy mosógépnyi ruhával kell valamit kezdeni. (Azt
gondolom értelmetlen felvetnem, hogy a ruhák zömét tisztességesen ki kéne
centrifugálni, amiket még a női tolerancia megenged. :) Nemtom, mit tud a
gép, de minimum 800-at jó lenne, ha tudna, de ha 1200-at is tud, az
mégjobb. Zoknik, gatyák, törülközők, ágyneműk... szóval jó sok holmi van,
amit nem csuromvizesen kell kiteregetni.

További jelentős gőzforrás a főzésből ered. Állítom, hogy a nők zöme
képtelen felfogni, hogy ha fő valami, az ugyanolyan hőfokon forr, ha ömlik
a gőz a fazékból, emelgeti a fedőt szinte, mintha épphogy csak kifúj.
Nehéz, műszaki szemléletet igényel: ha már forr a víz, akkor a
többletteljesítmény kizárólag gőzképzésre fordítódik. Ez hőmérővel
detektálható, meg a víz fogyási sebességével, mégis az a gyanúm, hogy a
nők zömének lehetetlen beadagolni az infót elfogadhatóra. :-) Ha vmelyik
elfogadja, az sem érti, csak elfogadja - hacsaknem véletlenül bármi módon
köze van valami műszaki témához szakmailag. Na de az ilyen nő ritka, és
többnyire nem szép. :-) Hacsaknem nem mérnök, hanem meteorológus, akkor
több rá az esély.

Na jó, valszleg azok a pasik, akik szoktak főzni, zömmel lehet, hogy ők se
tudják/fogják ezt a dolgot.