[Epitesz-barkacs] Fw: hűtőgép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 10., Cs, 18:36:19 CET

vajk fekete wrote:
> szerintem ez csak gazmennyiseg kerdese ezekben. ha keves a gaz benne, es
> kint meleg
> van, akkor mar a gazoldalra preselte az osszeset, vakuum van a
> folyadekoldalon, de meg
> mindig nem csapodik le, mert tul meleg. de ha kint tul hideg van, akkor
> nem latom mi
> baja lehetne tole.

Nem lehet, hogy egyszerűen csak az alkalmazott olaj dermedése a különbség?
Ha túl hideg, az olaj miatt nem tud megmoccanni sem...

Ha nekem kéne beröffentenem, gyakran használnom hűvös helyen, és csak az
lenne a probléma, hogy megy vagy nem, tehát a hatásfok meg ilyesmi
kevésbé, akkor alászerelnék vmi fűtőtestet. Próba: hőlégfúvóval.

Sőt, úgy lehet a legolcsóbb fűtést csinálni rá, hogy némi tököléssel simán
zománchuzalt tekerni a kompresszorra, pl 0,5mm körüli átmérőjűt, amit
aztán kisfesz trafóra kötni. Be lehet játszani azt a teljesítményt, ami a
szükséges pár fokkal följebb melegíti. Sőt, lehet valami hőkapcsolót is
odavarázsolni, vagy kis elektronikával termisztort, hogy csak akkor kapjon
egy relén át delejt a trafócska, ha szükséges.