[Epitesz-barkacs] Fw: hűtőgép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 15., K, 05:53:34 CET

vajk fekete wrote:
> nem kell beburkolni. szopas van es kesz.
>
> ha ugy dont, hogy le akar olvasztani, akkor leallitja a hutest, es varja
> hogy a hatfal
> felmelegedjen 5 fokra. minnel hidegebb van, annal tobbet kell varjon. ha
> kint 3 fok
> van, akkor orokre varhatja...

De ez csak azokkal a gépekkel szopacs, amik egy kompresszorral oldják meg
a mélyhűtést is. Ha kettővel, vagy nincs mélyhűtő, akkor gond sincs, mert
ha csak 3 fok van, akkor nem is kell, hogy járjon a hűtő.

Amúgy meg általában jóval egyszerűbb ám ez a dolog. Szó sincs róla, hogy
érzékelné bármi, hogy 5 fok van a hűtőben. Már szórakoztam ilyen
termosztáttal. Egyszerűen ez egy hiszterézises hőfokkapcsoló, és csak a
hiszterézis van jó bazi nagyra állítva.
Múltkor tönkrement, vettem az orczy-ban újat, de én balga elállítgattam.
Vmilyen megfontolásból jól letekertem a hiszterézist. Majd megint szét
kell szednem, mert ugyan nagyon jól belőné a hőfokot, ha nem lenne
jegesedés. Pár napja bazi nagy jégtömböt fedeztem fel a hátfali lemezen,
ki kellett kapcsolnom, hogy leolvadjon...

> eszre kellene venni, hogy le akar olvasztani, es segiteni neki valami
> futessel.

A korábbi (tehát még régebbi) hűtőnél volt ilyen funkció az ajtó körüli
guminál. Létezik egy huzal, ami abból áll, hogy valami hőálló szálkötegre
fel van tekerve a cekász (ellenálláshuzal), és az egész be van burkolva
pvc-vel, hogy úgy nézzen ki, mint egy közönséges szigetelt vezeték. Ezt a
melegítendő részeken körbeviszik, és már meg is van. Lehet úgy csinálni,
ha leolvasztás a cél, hogy akkor van bekapcsolva, amikor a kompresszor ki.
Ha ez a lemez picit felmelegszik, attól a hűtött cumók nem fognak, mert ez
viszonylag fent van. Különben is, a hő nagy része olvasztásra fordítódik,
addig meg csak nulla lesz a lemez hőfoka.