[Epitesz-barkacs] futetlen lakas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 16., Sze, 12:58:57 CET

Balázs Bámer wrote:

> Van egy lakás, amiben nem lakik senki. Egyemeletes ötvenéves házban
> első emeleten, alatta van fűtött lakás, mellette lépcsőház, másik 3
> irányban szabad. Lapostetős, 38-as kisméretű téglafalak vannak,
> kapcsolt gerébtokos nyílászárók lehúzott redőnnyel. Ha alul rendesen
> fűtenek, lehet bent fagy a beharangozott -15 -20 fok esetén?
> Vízvezetékek miatt érdekel.

Szerintem ezt így nem lehet tudni. Nem is a napi minimum az érdekes, hanem
a napi középhőmérséklet. Jó esély van rá, hogy sosem lesz fagy a
vízvezetékekben (persze tudni kéne, merre mennek), de ha nem külső falban,
akkor szerintem jó lesz. Célszerű néha, hosszabb, de még nem vadhidegben,
hanem pl mint ami most van, elmenni, és csinálni egy-két mérést, ebből
lehet következtetni.

Ha nem jön ki jó eredmény, nem a fűtés lenne az olcsó megoldás, hanem hogy
vmelyik vízcsapra rákötni valami mágnes-szelepet, amit egy konnektorba
dugott időzítő tudomisén 3 óránként néhány másodpercre megnyit, hogy
kicserélődjön a víz a vezetékekben. Persze csak akkor, ha nem a lakás fagy
meg, csak vélhetően a vízvezeték legcikisebb pontja van túl hideg helyen.