[Epitesz-barkacs] futetlen lakas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 16., Sze, 13:11:57 CET

Balázs Bámer wrote:

> A két lakás közti födém tömör betonnak vagy téglák (ha még
> poroszsüveg-födém) tekinthető, kevéssé jó hőszigetelő. Állítólag most
> még jó idő van ott (jártak benne). Külső főfalban nem megy vízvezeték,
> attól legalább 2 m-re van minden ilyen cső.

Szóval vagy lépcsőházban vagy szomszédos lakás falában mennek a csövek.
Akkor szerintem nem kell aggódni, nem kell megcsinálni azt, amit úgyse
nagyon tudsz/akarsz.

Ha meg elfér egy kis ráfűtés valami egyszerű, akár elektromos ketyerével,
ami marha hűvösre van beállítva, és a vizes helyek közelében van
elhelyezve, az megoldja a problémát. Épp a minap vettem egy ilyen 2kW-os
ketyerét. Finoman lehet állítani a hőfokot, ahol kapcsol, és
szobahőmérsékleten is még tud lejjebb menni érezhetően. Tehát hidegen is
kattan, ha tekergetem. Olyan ez ugye, mint a vasaló hőfokszabályozója. Ha
7 fokra van beállítva kb, akkor szerintem nagyon mérséklet lenne a
fogyasztása, és csak akkor működne, ha tényleg kell, különben meg
állandóan kikapcsolt állapotú lenne. A fűtőteljesítmény is kiválasztható:
1kW vagy 2.

Biztos fűtés is van a lakásban, pl gáz, de ez jóval biztonságosabb,
hetekre ott lehet hagyni, és nem hinném, hogy kellemetlenre nyomná fel az
áramfogyasztást.