[Epitesz-barkacs] tarolt ho

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 17., Cs, 15:40:38 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.17. 08:16:10 +1h-kor írta:

> Szerintem nem 8 óra alatt töltődik fel, csak ennyi időre van neki módja,

oké, jogos a 2 pont

> hogy töltődjön. De hogy mennyi is a tárolható energia benne, azt nem
> tudom.

> A fentiek ellenére ez nem lehetetlen. Ha egy ilyen tégla 10 kilós, és
> legyen a víz fajhőjének a fele kb, akkor durván 20kJ/K-ról van szó. Fel
> lehet hevíteni mondjuk 600 fokkal, az 12MJ, tehát 3,3kWh elfér benne, de
> látod, ezen a nem kis hőfokon. Persze lehet, hogy kisebb a hőkapacitása.
> Ha vasból lenne, akkor sokkal rosszabb lenne, mert a vas fajhője alig
> több, mint a vízének a tizede, szóval úgy csak kb 0,7kWh férne bele.
a gáztűzhely kis lángjára tettem takarék állásban, lefektetve

kesztyűvel megfogható állapotban (tehát kb 200 - 250 celsius?)
kikapcsoltam alatta, jó ideig bírta (tudom, ez így nem tudományos,
de majd pontosítok)

> [...]
> tudod felhevíteni? Ha árammal, akkor az tökéletes, mert nincs eláramlási
> veszteség, de az áram drága. Ha meg tüzelővel (mindegy, hogy gáz, fa,
> szén...), akkor kémény kell, és ha már elég forró a felmelegítendő anyag,
> akkor a fűstgázok is jó forróak lesznek, tehát nagy az eláramlási
> veszteség, hacsaknem, mint egy kályhában, a füstgázok útjában vannak más
> hőleadó elemek is. Szokásosan pl a füstcsőbe épített dob, vagy maga a
> hosszú füstcső.
>
> A végén még feltalálod újra a hőtárolós kályhát. :-)

ha nem is igazán feltalálás lesz belőle :-) csak más módon :-)

> Alacsony hőfokon, amit pl egy klíma tudna előállítani áramból sokkal
> olcsóbban, mint direkt árammal, ez a fajta hőtárolás nem jó, oda a víz a
> jó. Vagy hát az evidens megoldás: a hőszigetelt lakás tömege.

háááát igen :-(

> hjozsi
>
> Ps: itt van néhány anyag fajhője:
> http://mek.oszk.hu/00000/00056/html/068.htm