[Epitesz-barkacs] tarolt ho/tuzeles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 18., P, 19:59:40 CET

Agyagos János wrote:
> 2009. 12. 18, péntek keltezéssel 12.00-kor jhidvegi ezt írta:
>
>       Bizonyára elírtad, de mivel kétszer is említetted javítanék:
>  a samott-tégla nem jó hőszigetelő, hanem jó hőtároló.

Nem írtam el. Relatíve értendő: a kályhában (normál vaskályha) található
samottégla vagy ilyesmi bélés belül izzásig hevül, míg a kályha kívül,
ahol vas, csak feketén forró. Szóval itt van jelentősége a bélésanyag
hőszigetelő-képességének, különben az égés vagy hidegebb falú térben
történne, ettől nem lenne tökéletes, vagy pedig izzana a kályha kívül,
mint a fene, felgyújtana sugárzással ezt-azt.

Egy ilyen vaskályhában is számít persze a hőtároló képesség, de nem
mondhatni, hogy jellemzően jó hőtároló egy vaskályha. Ha teljesen elmúlt
benne az égés, jó hamar kihül. A hőtároláshoz azért jelentős tömeg is
kell, mint amilyen egy nagy cserépkályha pl.

Ki van ez találva.