[Epitesz-barkacs] (magánban) Re: Klimak

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 21., H, 08:01:46 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.21. 01:03:32 +1h-kor írta:

> Van egy 12kW-os tákolt villanyfűtésem, amivel csak rövid ideig fűtöttem
> kísérletből. Én úgy éreztem, hogy a 4 klíma lényegesen többet tud, de
> persze az melegebb időben történt.

no, nálam egy ilyen kísérlet van, ami nagyjából mérhető
(bár ehhez sincs óránkénti pontos mérés, csak egy napi átlag)

szoba 3 oldalról ( ma reggel 7-kor -11celsius )
tetőtér fűtetlen
negyedik oldalon fűtetlen +1celsius (pontosabban a szobából
kimenő hőhulladék fűti, pl. erre felé egy 15x15centis
macskaátjáró is van a padlószinten és eléggé réses az ajtó)

(klíma esetére ezt a macskaátjárót be kell zárni?)

szobában +5  -> deltaT = 16

**********
tető felé 20m2 + kültér felé (5+4+5) x 2,8 = 40m2
ez 60m2  deltaT = 16

fűtetlen 4 x 2,8 = 11,2m2  és 20m2 padló felé
össz 31m2  deltaT= 5
ekkor 900Wattos villanyradiátor

ezekhez mit mérjek, számoljak ki, félig üveges ajtó+1m2 ablak
a kültér felé

ha kint +2 +3 van, akkor deltaT=15 körül 600Wattos villanyradiátor
(akkor 17-18 celsius a szobában)
bár ilyenkor nappal egy kis  napsütés is volt ebben az időben