[Epitesz-barkacs] (magánban) Re: Klimak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 21., H, 09:29:31 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> no, nálam egy ilyen kísérlet van, ami nagyjából mérhető
> (bár ehhez sincs óránkénti pontos mérés, csak egy napi átlag)
>
> szoba 3 oldalról ( ma reggel 7-kor -11celsius )
> tetőtér fűtetlen
> negyedik oldalon fűtetlen +1celsius (pontosabban a szobából
> kimenő hőhulladék fűti, pl. erre felé egy 15x15centis
> macskaátjáró is van a padlószinten és eléggé réses az ajtó)
>
> (klíma esetére ezt a macskaátjárót be kell zárni?)
>
> szobában +5  -> deltaT = 16

> tető felé 20m2 + kültér felé (5+4+5) x 2,8 = 40m2
> [...]

Nincs olyan klíma, ami ezt a 900W-ot ne überelné a duplájával. Szóval, ha
a meglévő klímádat beüzemelted volna, akkor duskálnátok a melegben ekkora
teljesítmény betolásával. (Asszem kisebb, 2,6kW körülit vettél, ami
alapban, amikor ennyit lead, akkor vesz fel 800W-ot. Most valszleg nem
adna le, csak 1,5-2kW közöttit, cserébe meg nem venne fel többet
6-700W-nál.

Mitagadás, nem értem, miért nem helyezted legalább normál módon üzembe.
Rengeteg pénzt meg lehetett volna takarítani.