[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Dec. 21., H, 15:07:51 CET

Szervusz HJózsi!

> Na most, erről eszembe jutott, hogy lehetne ilyen elvű szellőző berendezést
> csinálni. Az a lényege, hogy van egy hosszú csőféle (légcsatorna), ami tele
> van rakva nagy felületű kacattal, lemezekkel vagy egyenesen lemezköteggel,
> amik úgy vannak kiképezve, hogy le tud folyni róluk a víz.
>
> Ezután ennek az egyik vége ki, másik be, és egy váltott irányú levegőztetés,
> mintha lélegezne a ház, egyrészt nem teszi lehetővé, ha jól csinálják meg,
> hogy a bejövő levegő hideg legyen, vagy a kimenő meleg, másrészt a hideg
> részen sok pára lecsapódik.

> [...]

Érdekes elgondolás. Kellene hozzá valami nagy tüdőszerűen változó
térfogatú helyiség, különben nehéz a ventilátor dolga. Hátránya, hogy
egy helyen van a levegő-betáp és elvétel, kevésbé szellőznek a többi
részek (helyiségek).

Amúgy ha egy kicsit továbbgondolod, föltalálod az ellenáramú
hőcserélős szellőztetést (-: ez lesz nekem is. Ott a kifújt levegő
melegíti a beszívottat, és közben elveszti páratartalma egy részét,
ezt hagyni kell kicsorogni. A beszívott fölmelegszik, de száraz marad,
csökken a csorgó pára. Ami nagy poén: két szomszédos helyiségben
(közfal két oldalán) elhelyezve a be- és kimeneti nyílást kettő vagy
akár több helyiség is bevonható a folyamatba.

Nekem a kimeneti oldal ideiglenesen megvan, a fürdőből tudom elszívni
a levegőt. Miután levettem a szúnyoghálót a külső nyílásról, elég
jelentős légáramot tud. Erre kell majd ráépíteni a hőcserélőt és a
bevezető ágat. Meg hasonló rendszer még két helyre a házban. A pára
addig is rendesen csorog. Amúgy másik frontot is nyitok majd: a kisebb
ablakokon ablaktábla lesz huzatmentes tömítéssel az ablaktokra. A
nagyobbakra leszedhető harmadik üvegtábla kerül. Különösen fontos
lesz, amikor az argon elillan és levegő lesz az üvegek között.

szia: Balázs