[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 22., K, 09:43:34 CET

Balázs Bámer wrote:

> Marha jó ötlet! Arra vigyázz, hogy mindenképpen speciális,
> "hőhídmentes" távtartót kérj az üvegtáblák közé. Nekünk azt mondták,
> hogy ilyet 3 helyen használnak az országban, ne is álmodjunk erről, de
> szerintem nem voltam elég erőszakos (meg seittünk mint állat). Ez
> viszonylag kisméretű üvegtábla lenne, különösen fontos emiatt.

Még jobban átgondolom, hogy is legyen. Lehet, hogy nem foglalkozom a
hőhíddal különösebben, hanem az üveg széle lesz vastagon becsomagolva U
alakban hungarocellel, és csak a megmaradt felülettel számolok.

Már megvan az R22 forrás is, szóval a mérés 4 féle gázzal lesz majd:
levegő, corgon, R407C és R22. Ha nagyon bejön, esetleg rászánok pénzt, és
veszek valahogy R116-ot is.

Végül lesz egy stabilitási mérés nyáron: valami nyomásmérővel ellátott
üvegbe betöltött hűtőgáz, és megnézem, mit művel a napon, esetleg
megkvarcolom... nincs-e bomlás. Tán még meg is szagolom, hogy ha klór
kiszabadul belőle, azt észleljem.

Amúgy a klór se olyan szar. Cl2 molekula, az 70-es molsúly, 1,6-szor
jobban hőszigetel, mint az argon meg a CO2. Betörő jön, bont, beszagolja,
taknya-nyála összefolyik. :-)