[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 23., Sze, 12:26:52 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.23. 09:23:05 +1h-kor írta:

> Nézd, ha a bután mondjuk -1 fokon forr, a propán meg -30 fokon, akkor
> melyik fog előbb lecsapódni? És melyik a magasabb forráspontú? :-) (Az
> adatok nem pontosak, hasból írtam valamit.)

én is kb erre emlékeztem, de most rákerestem

Bután -  Wikipédia  Forráspont. -0,5 °C.
Propán - Wikipédia  Forráspont. -42,09 °C (231,1 K) ...

tehát a PBpalackból reduktoron keresztül engedem ki,

bele egy rézspirálba, amiben mínuszvalamennyivel hűtöm,
a lecsapódó bele egy butánpalackba, a gáz halmazállapotút
meg egy pici kompresszor szívja, a kompresszor nyomás oldalán
a + 10celsius alatt kb 2bar alatt egy másik tartályba