[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 23., Sze, 15:36:01 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Bután -  Wikipédia  Forráspont. -0,5 °C.
> Propán - Wikipédia  Forráspont. -42,09 °C (231,1 K) ...
>
> tehát a PBpalackból reduktoron keresztül engedem ki,
>
> bele egy rézspirálba, amiben mínuszvalamennyivel hűtöm,

Asszem nem kell ennyire túlspilázni.

Ha elég lassú a leengedés, és a palack ugye sosincs csurig töltve, tehát
van felül egy jókora szabad tér, akkor így is működhet a dolog: Amikor
épphogy forr a gáz, mert épphogy engedem ki, akkor nem probléma, ha egy
kis bután is felkerül, mert ha jól van a palack felül hűtve valahogy, akár
hidegebb is lehet jóval, mint a töltet, akkor erre a felső, gázzal
érintkező felületre simán le tud a gőztérből csapódni a bután, és jó
eséllyel csak propán jön ki.

Azt viszont nem tudom, hogy kéne ennyire jól hűteni. Ha kint van -16 fok,
akkor természetes úton is mehet, főleg, ha még valami ventillátor is fújja
a palackot felül.

Asszem elég macerás. Leginkább azt nem látom, hogy egy másik palackba ez
hogy menne bele. Cseppfolyósodni csak akkor fog, ha az a palack még
hidegebb. Különben meg valami kis kompresszorkát kéne használni. Asszem
jóval egyszerűbb a corgon vagy a CO2. :-) Már ha ablaktöltésre van az
egész.