[Epitesz-barkacs] fagyasztóláda :-( Re: inkubátor kellene? Re: Fw: hűtőgép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 24., Cs, 22:21:19 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> nahát, egyre meredekebb a dolog
> 8éves (lehel zanussi 400literes fekvő r600a szafttal)
> fagyasztóláda +6celsius külső hőmérsékleten csak -8 celsiusra
> fagyaszt, a zöld led ég, a piros led nem világít (legalábbis
> nincs "vészhelyzet", de a -8 sokkal melegebb a -18-nál :-( )
> tényleg: mennyire rövidül a kaja eltarthatósága, ha a -18ról
> felmelegszik -8ra mondjuk 2-3 hónapra (a fűtetlen melléképületben
> +16 celsius alatti külső hőmérséklet), majd tavasszal
> visszahül -18ra????

Mitagadás, én tutira megbuherálnám, hogy működjön rendesen hidegebben is.
Mi az, hogy a butánnal nem akar menni? :-)

Persze óvatosan járnék el. Először is bekapcsolnám a kompresszort
direktben úgy, hogy nézném az áramfelvételét meg a hőmérsékletét.
Meglepne, ha nem tudna lemenni a belsejében a hőfok -18-ig.

Ha ez sikerül, akkor jöhet az, hogy megkeresni, melyik alkatrésznek nem
tetszik, ha kint nincs elég meleg. Ezt biztosan nem a fagyasztótérben
keresném.

Mivel itt fagyasztóládáról van szó, a leolvasztás szóba se jön, mint
szempont.
Ami valószínű: a kompresszor teljesítménye le fog csökkenni. A melegoldali
nyomás csökken ugye le, emiatt a kapillárisban kisebb közegáram lehetséges
csak. Ez megfelel a kisebb teljesítmény-igénynek, ami abból is fakad, hogy
a hőszigetelés két oldala közti hőfokkülönbség is kisebb.

Esetleg próbáld megfigyelni, hogy a -8 fok, ami látsz, az hogy áll elő: a
kompresszor folyamatosan jár, vagy inkább áll, és csak néha indulgat el?