[Epitesz-barkacs] modern hutogep elektronika?
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 25., P, 18:58:29 CET
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.25. 18:02:09 +1h-kor írta:
> Mágus Bérprogram Demo wrote:
>
> > szóval ez nem egy kondenzátoros 1fázisú, hanem egy ellenállásos
> > 1fázisú, amit 40évvel ezelőtt a szögletes mosógépeknél az IMI motoron
> > láttam
>
> Valóban. Sőt, az a gyanúm, hogy hűtőgépekben nem is szoktak
> kondenzátorosok lenni a motorok. Régen valszleg nem gondoltak a ptc
> lehetőségére.
a PTC a motoron kívül van, a relé helyett (a rajzok szerint a
motoron kíül van)
ha meg a PCT hőfokfüggő, akkor a külső hőmérséklet ( a külső
fémlemez által ) ezt zavarja meg, az "N" klímaosztály +16celsiusa
alatt túlhül a PCT, emiatt túlmelegszik a motor, ezt meg a klixon
szakítja meg -->> emiatt kapcsolhat ki hűtés nélkül a kompresszor
ha a most leírt logika lenne igaz, akkor a PCT-t meg lehetne
találni a fémlemez burkolat alatt,(a motorból kijövő 3 szál drót útvonalán) és
ezt egy relével lehelyettesíteni
(tehát az N SN T ST klímaosztály ketyeréknél más-más PCT-nek kellene
lennie?)
> Azért a relé biztonságosabb. Az mindig azonnal működik, ennek meg van
> hőtehetetlensége, szóval ha már felmelegedett, de még nincs felhalmozódva
> nyomás, és akkor kapcsolódik ki bármitől (elmegy pl a hálózat), biztos,
> hogy nem fog elindulni, míg a relénél simán.
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról