[Epitesz-barkacs] modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 25., P, 19:21:39 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a PTC a motoron kívül van, a relé helyett (a rajzok szerint a
> motoron kíül van)

Igen, és?

> ha meg a PCT hőfokfüggő, akkor a külső hőmérséklet ( a külső
> fémlemez által ) ezt zavarja meg, az "N" klímaosztály +16celsiusa
> alatt túlhül a PCT, emiatt túlmelegszik a motor, ezt meg a klixon
> szakítja meg -->> emiatt kapcsolhat ki hűtés nélkül a kompresszor

Nem, ennél nem számítanak ezek a hőfokok. A ptc-k üzemmeleg állapota
valszleg valami 70-100 fok közötti, picik, és gyorsan hűlnek, melegednek,
nem érdekli őket, hogy 6 vagy 16 fokról, vagy akár 35-ről kell megtenniük.
Ezek olyan karakterisztikájúak szoktak lenni (régen használtam ilyesmit),
hogy az ellenállásuk elég kis tartományban változik, de akkor
nagyságrendeket. Pl a 85-ös számmal jelzett 90 fok fölött már valami 3
nagyságrenddel volt nagyobb ellenállású, 60 fokon meg csak picit volt
nagyobb ellenállású, mint szobahőfokon. Szóval szinte billen.

Ha hidegebb van, nem baj, ha picit tovább tart nekik a folyamat, hiszen
ekkor maga a motor is hidegebb, ettől nem fog túlmelegedni.

> ha a most leírt logika lenne igaz, akkor a PCT-t meg lehetne
> találni a fémlemez burkolat alatt,(a motorból kijövő 3 szál drót
> útvonalán) és
> ezt egy relével lehelyettesíteni

Ez valszleg igaz is, csak minek kéne ilyet tenni, ha épp jól működik a
cucc?

> (tehát az N SN T ST klímaosztály ketyeréknél más-más PCT-nek kellene
> lennie?)

Nem, a klímaosztály és a ptc-k nem függenek össze, ha a fentiekbe
belegondolsz.
És ha jól van beállítva a hőfokszabályozó hiszterézise, akkor a
hővédelemnek a meleg ptc miatti elindulási probléma miatt nem kell sosem
megszólalnia. Az meg igen ritka, hogy kevéssel az elindulás után pici
időre kimarad a hálózat, és a kompresszornak újra kell indulnia.