[Epitesz-barkacs] vizoraakna

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 25., P, 19:34:42 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.25. 19:13:49 +1h-kor írta:

> Az biztos, hogy aki ezt a magyar 80 centit kitalálta, az az "abból baj nem
> lehet" elv alapján járt el. Meglepne, ha bárhol Mo-on előfordult volna,
> hogy a talaj 80 centiig át tudjon fagyni. Aztán lehet, hogy régesrégen
> voltak ilyen cefet hidegek, nekem gyanús, hogy még Szécsényben se történik
> ez meg.

-------------------
kp.hu/fagyhatar

Az a talajszinttől számított talajmélység, ahol a talaj az adott területen
szokásos leghidegebb hőmérséklet esetén sem fagy át.
Magyarországon ez az érték 50cm körüli.
Ezért Magyarországon az alapozásnál az alaptest alsó részét minimum 80 cm-es
mélységűre kell készíteni.
http://www.pointernet.pds.hu/ujsagok/agraragazat/2007/06/200710241024345880000
00608.html

A növényházak, miután vázas szerkezetű építmények, jellemzően pontalapozással
készülnek. Ez alól a szélső oszlopsor általában kivétel, ahol a sávalapozás
indokolt.
 A fagyhatár betartására ebben az esetben is ügyelni kell, ami Magyarországon
300 méter magasságig 80 centiméter, felette 100 centiméter.